Râler

Klaagbrief
Gevonden bij de ingang van mijn gebouw

Voici een uiting van een typisch Franse bezigheid: râler, oftewel “klagen”. Ik vond deze brief op de deur bij de ingang van ’t gebouw waar ik woon zo’n mooi voorbeeld dat ik ‘m even met u moest delen. Een vertaling:

Dat het stelen van de planten!
En het vandalisme!
Moge eindigen!!
Ik heb de planten in de tuin (<— het hofje van het gebouw) op eigen kosten betaald! Ik geef ze regelmatig water! Ik vind het schandalig dat een individu het zich permitteert om ze te verscheuren en te beschadigen! Dit noemt men nu het zich niets aan trekken van anderen en het is diefstal!
Het is een schande!
Uw buurman, Monsieur C.

Een gedachte over “Râler

Geef een reactie

